ابزار مورد نیاز در حین جوشکاری

1-ماسک جوشکاری لوازم مورد نیاز برای جوشکاری 

 
اولین لوازم بسیار ضروری و مهم در جوشکاری ، ماسک جوشکاری می باشد چرا که ماسک جوشکاری شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش و جرقه های جوشکاری محافظت می کند بدون استفاده از ماسک جوشکاری و نگاه کردن مداوم به جرقه های جوشکاری حتما عوارض و درد چشم را به همراه دارد . ضمنا شیشه های عینک در جوشکاری شماره گذاری شده اند و مطابق جدول باید انتخاب شوند و به صورت انواع ماسک های دستی ، صورتی و کلاهی تولید و به بازار عرضه می شوند .

2-عینک جوشکاری

همانطور که ماسک جوشکاری در حین کار بسیار حائز اهمیت است عینک جوشکاری نیز یکی دیگر از لوازم ضروری برای جوشکاری محسوب می شود . عینک جوشکاری از عبور نور شدیدی که به وسیله شعله اکسی استیلن تولید می شود جلوگیری می کند و مانع آسیب به بافت های چشمی می گردد . بنابراین حتما باید در حین جوشکاری یک عینک مناسب با شیشه رنگی به کار برد و باید مورد تایید متخصص نیز قرار بگیرد .

3-الکترود گیر و اتصال

برای استفاده از الکترود گیر و اتصال نباید فنر الکترود گیر را زیاد حرارت داد و تا زمانی که الکترود طول 5 سانت داشت بهتر است الکترود را تعویض کنید تا به انبر جوش صدمه ای وارد نکند .یکی دیگر از موارد مهم در جوشکاری برق گیره اتصال به میز می باشد که اتصال صحیح برای عبور جریان را انجام می دهد .

4-دستکش جوشکاری و لباس جوشکاری

قبل جوشکاری دستکش مخصوص و لباس جوشکاری بسیار ضروریست دستکش و لباس کار جوشکاری ، جوشکار را در برابر پرتاب شدن مذاب فلزات بر روی سر و صورت محافطت می کند بدون استفاده از دستکش ایمنی جوشکاری ، با پرتاب شدن ذرات مذاب موجب سوختگی دست و صورت جوشکار می شود .

5-دریل دستی و سنگ سنباده

در کارگاه های جوشکاری باید وسایل های مورد نیاز جوشکاری کامل باشد دریل دستی و سنگ سنباده یکی از وسایل های ضروری دیگر در جوشکاری می باشد . همچنین دریل و سنگ سنباده های مختلفی تولید و عرضه بازار می شوند .

6-متر

برای جوشکاری باید اندازه های مورد نیاز دقیق گرفته شود به همین دلیل داشتن یک متر اندازه گیری در جوشکاری بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر متر برای اندازه گیری لبه ها خط کش فولادی نیز تهیه کنید . گفتنی است مقاله ای با عنوان انواع ابزارآلات باغبانی در همین وبسایت قابل مطالعه می باشد.
برای جوشکاری قطعات ، ابتدا باید لوازم مورد نیاز جوشکاری را تهیه کرد اگر یک جوشکاری مبتدی هستید باید اطلاع کافی درباره لوازم موردنیاز جوشکاری داشته باشید .
آیا از کاربرد دستگاه جوش اطلاعاتی دارید ؟ برای کسب اطلاعات درباره دستگاه جوشکاری وارد لینک ذیل شوید :
راهنمای خرید دستگاه جوش
 
 
جوشکاری چیست؟
جوشکاری یک شغل حرفه ای است که مواد فلزی را از طریق دمای بالا ذوب و طی یک فرایند به هم متصل و جوش می کند.
انواع جوشکاری کدام است؟
جوشکاری قوسی با گاز محافظ ، جوشکاری قوسی گاز تنگستن ، جوشکاری قوسی الکترود روکش دار ، جوشکاری قوسی با مفتول تو پودری
مهم ترین لوازم مورد نیاز در جوشکاری چیست؟
عینک یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز در جوشکاری است که از سلامت چشم در حین جوشکاری محافظت می کند.
ارسال نظر / پرسش در مورد چه لوازمی در جوشکاری مورد نیاز است ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح