نکات ایمنی و نحوه نگهداری صحیح از کمپرسور باد

یکی از دلایلی که طول عمر پمپ باد را افزایش می دهد این است که پس از هر بار استفاده از کمپرسور هوا ، کمپرسور را خاموش کرده و اجازه دهید دستگاه کمپرسور استراحت کند.رطوبت و هوای داخل مخزن کمپرسور را خارج کنید . خارج کردن هوای کمپرسور ، کار بسیار ساده ایست فقط کافیست که شیری که زیر مخزن کمپرسور قرار دارد را بچرخانید تا هوای داخل پمپ باد کامل خارج شود . این کار را پس از هر 100 ساعت کار حتما انجام دهید .
1-تعویض المنت فیلتر روغن
در هر چند دوره روغن گیر کمپرسور باید تعویض شود معمولا فیلتری که در بالای سر سیلندرقرار دارد پس از  1000 ساعت کار تمیز و یا تعویض می شود .  به این نکته توجه کنید که هر   psi2 افت فشار در فیلترها باعث افرایش مصرف برق می گردد .
اگر استفاده دائمی از کمپرسورهوا ندارید بهترین کار برای افزایش طول عمر آن این است که کمپرسور را از برق کشیده و لوازم جانبی مانند شلنگ فنری را از کمپرسور جدا کنید و کمپرسور و شلنگ آن را در یک مکان خشک و بدون رطوبت قرار دهید چرا که کمپرسور اگر در معرض نور آفتاب و یا زیر باران قرار بگیرد موجب خرابی و یا کاهش طول عمر کمپرسور می شود .
2-گوش دادن به صدای کمپرسور
در هنگام استفاده از کمپرسور باد ، هر چند دقیقه ای به صدای قطعات کمپرسور مانند بلبرینگ ها ، شل بودن تسمه ها و... گوش کنید تا قبل از این که اتفاقی برای دستگاه بیفتد شما زودتر متوجه اشکال کمپرسور شوید .
گاهی ممکن است کمپرسور به مقدار کمی باد دهی داشته باشد . این اشکال در کمپرسورها به دلیل گرفتگی فیلتر هوا و یا  فرسوده شدن سوپاپ ها طی زمان می باشد که در صورت مواجه شدن با این نوع ایراد ، باید سوپاپ و یا فیلتر هوا را تعویض نمود .
3-بررسی نمودن دمای کمپرسور باد
یکی از دلایل افزایش دمای کمپرسور باد عدم رعایت سرویس های دوره ای می باشد و افزایش دمای پمپ باد ، بر روی کاهش طول عمر کمپرسور بسیار تاثیرگذار است . اگر دمای دستگاه افزایش یافت حتما فیلتر و روغن کمپرسور را چک کنید .
4-تهیه لوازم یدکی مصرفی کمپرسور
پیشنهاد می شود قبل از خراب شدن دستگاه پمپ باد ، لوازم های مصرفی مانند فیلتر روغن ، فیلتر هوا ، واشرو تسمه های کمپرسور را تهیه کنید تا در صورت نیاز بدون اتلاف وقت قطعات آن را تعویض نمایید .
برای افزایش طول عمر کمپرسورباد، باید از نحوه صحیح نگهداری آن اطلاع کافی داشته باشید.
ارسال نظر / پرسش در مورد نحوه نگهداری صحیح ازکمپرسورباد
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح