راهنمای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین

کمپرسور پمپ باد فندکی از آن دسته از ابزارآلاتی می باشد با توجه به گسترش استفاده از اتومبیل و خودروهای شخصی و نیاز کاربران به ابزاری قدرتمند و کارا جهت پر کردن و تنظیم باد خودروها به ابزاری پر مصرف تبدیل شده است که تقریبا در هر خودرویی موجود می باشد. کمپرسورباد فندکی ماشین از آن دسته از ابزارآلاتی می باشد که برای استفاده شخصی خودرو ها ساخته شده است و از این رو برای هر خودرویی می توان با توجه به نیاز خودرو اقدام به خرید پمپ باد فندکی خودرو کرد.
راهنمای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین
کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین از خانواده کمپرسور باد می باشد که در دسته کمپرسورهای باد پرتابل  قرار گرفته است. 
در این مقاله سعی شده است به سوالاتی در مورد کمپرسور پمپ باد فندکی پاسخ داده شود تا شما بتوانید نسبت به نیاز خود اقدام به تهیه این ابزار نمایید ، سوالاتی از قبیل کمپرسورپمپ باد فندکی چیست ؟ کاربرد کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین ، تفاوت کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین با کمپرسور هوا صنعتی ، انواع پمپ باد ماشین و معایب و مزایای کمپرسور پمپ باد فندکی  پاسخ داده شود. 

کمپرسور پمپ باد فندکی چیست؟

کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین ابزاری کاربردی از دسته کمپرسورهای باد پرتابل در زیر مجموعه کمپرسورهای هوا می باشد که عموما با برق 12ولت خودرو کار می کنند ، پمپ باد فندکی ماشین ها عموما از وزن و حجم کوچکی برخوردار هستند تا بتوانند در صندوق عقب یا زیر صندلی خودرو نگهداری شوند کاربرد اصلی کمپرسورپمپ باد فندکی ماشین باد کردن تایر و لاستیک خودرو اتومبیل ها می باشد.

کمپرسور پمپ باد فندکی خودرو این امکان را برای استفاده کننده خود فراهم می کند که درصورت پنچری خودرو بتواند فشار باد لاستیک خودرو را به حدی برساند که امکان حرکت خودرو تا نزدیک ترین تعمیرگاه را داشته باشد ، کاربرد کمپرسور پمپ بادفندکی خودرو ها محدود به باد کردن لاستیک خودرو ها نمی باشد و می توان برای باد کردن وسائل بازی بادی از قبیل توپ ، دوچرخه و استخربادی استفاده کرد. 

کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین چیست؟

پمپ باد فندکی ها در ابعاد و اندازه های مختلفی نسبت به نیاز کاربران طراحی و ساخته می شود از کمپرسور پمپ باد فندکی تک سیلندر و کمپرسور پمپ باد فندکی دو سیلندر به عنوان پرمصرف ترین اعضا خانواده کمپرسور پمپ باد فندکی در کنار پمپ باد های فندکی مینی نام برد . 

کاربرد کمپرسور پمپ باد فندکی

اصلی ترین کاربرد پمپ باد فندکی ، باد زدن تایرهای خودروهای سنگین ، نیمه سنگین و سبک است ، ولی برای باد کردن هر وسیله و اسباب بازی مناسب می باشد ؛ اما امروزه پمپ باد فندکی ها قابلیت ها مختلفی پیدا کرده اند به طور مثال امروزه کمتر کمپرسور پمپ باد فندکی وجود دارد که چراغ قوه نداشته باشد و چراغ قوه تبدیل به جزئی ثابت برای کمپرسور پمپ باد فندکی شده است. 

کاربرد کمپرسور پمپ باد فندکی

پمپ باد فندکی های بروزمی توانند دارای چراغ قوه ، علائم اخطار ، استارتر باطری ، جک برقی ، جارو برقی و بلوور و ... داشته باشند. که بنا به نیاز مان میتوانیم اقدام به تهیه کمپرسور پمپ باد فندکی مناسب بکنیم . 

تفاوت کمپرسور پمپ هوا فندکی ماشین با کمپرسور هوا صنعتی

کمپرسور هوا صنعتی جهت کاردر یک کارگاه و یا یک کارخانه طراحی شده است و توانایی پشتیبانی ازابزارالات خطوط تولید را دارا می باشد و می تواند منبع باد جهت کارکرد دستگاه های بکس بادی ، پیستوله نقاشی ، منگنه کوب و ... باشد. اما پمپ باد فندکی ماشین همانطور که ازنامش مشخص است برای تنظیم و پرکردن فشار باد لاستیک خودرو ساخته شده است . اما تفاوت های بیشتر نیز دارند که در مطالب ذیل به اختصار نام برده می شود .

  • نوع سیلندر تولید باد 
  • حجم و سایز 
  • برق منبع تغذیه 
  • توانایی ذخیره هوا 
  • فشار باد ایجاد شده توسط کمپرسور 
  • تک خروجی بودن عموم کمپرسور هوا فندکی ها در مقابل کمپرسور باد های صنعتی
  • دبی باد 

تفاوت کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین با کمپرسور هوا صنعتی

موارد یاد شده تنها بخشی از تفاوت های کمپرسور های باد صنعتی و کمپرسور باد های فندکی می باشد ، حتی بسته به نوع هر یک از محصولات بازار می تواند این تفاوت ها بیشتر نیز باشند.

انواع پمپ باد ماشین

انواع کمپرسورهوا ماشین به شرح ذیل می باشد :
  • پمپ باد فندکی ماشین تک سیلندر 
  • پمپ باد فندکی ماشین دو سیلندر 
  •  کمپرسور باد فندکی مینی
  • کمپرسور باد سرباتری
  • کمپرسور باد دوکاره برقی و فندکی (220-12)
  • پمپ باد ماشین استارتر دار
  • پمپ باد فندکی بلوور دار

انواع پمپ باد ماشین بر اساس نیاز مصرف کنندگان پمپ باد ماشین

پمپ باد فندکی ماشین

یکی از پرفروش ترین کمپرسور باد ماشین ، کمپرسور باد فندکی ماشین و یا همان پمپ باد فندکی ماشین می باشد و روش استفاده بسیار آسانی نیز دارد فقط کافیست فیش کمپرسور را به داخل خودرو متصل کنید تا با برق 12 ولت ماشین راه اندازی شود و با یک سیم رابط تایر خودرو را باد کنید .
یکی از ویژگی و مزایای مهم کمپرسور پمپ باد فندکی این است که به راحتی به سوکت فندک خودرو متصل می شود و بدون سیاه شدن دست و یا آلودگی تایر خودرو را باد می کند.
کمپرسورهوا فندکی نسبت به کمپرسورهای معمولی حجم و وزن کمی دارند به همین دلیل به راحتی قابل حمل هستند .
روش استفاده پمپ باد فندکی ماشین

معایب کمپرسور باد فندکی

پمپ باد فندکی خودرو با تمام مزیت هایش دارای معایب هایی نیز می باشد برای مثال اگر فیش فندکی خودرو اتصالی داشته باشد ممکن است موتور پمپ فندکی خودرو را بسوزاند و یا میزان جریانی که پمپ باد از فیش فندکی پس از سیم کشی ماشین می کشد ممکن است به موتور پمپ و فیش پمپ باد صدمه بزند .
نکته : تمامی این معایب هایی که در مطلب بالا ذکر شد فقط در مواردی که در کمپرسورباد و یا فیش فندکی مشکلی وجود داشته باشد اتفاق می افتد و بیشتر این موارد در کمپرسورهای غیر استاندارد و برندهای متفرقه ایجاد می شود.

راهنمای خرید کمپرسور باد فندکی

هر کمپرسور پمپ باد فندکی موجود در بازار برای یک نیاز و گروهی از مصرف کنندگان طراحی و ساخته شده است از این رو زمانی که شما قصد خرید کمپرسور پمپ باد فندکی را دارید در ابتدای امر شما باید بدانید چه نیازی به کمپرسور باد فندکی دارید سپس بتوانید از بین کمپرسور پمپ باد های فندکی موجود در بازار کمپرسور پمپ باد فندکی  ماشینی که می تواند نیاز های شما را برآورده کند را انتخاب و خرید کنید. از این رو در این مبحث سعی داریم برای شما شرح دهیم که هر قطعه یا عملکرد کمپرسور پمپ باد فندکی چیست و چه کارایی برای ما خواهد داشت؟
راهنمای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین
  • تعداد سیلندر کمپرسور پمپ باد فندکی :
کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین ها در دو نوع تک سیلندر و دوسیلندر ساخته می شوند که هر کدام در جای مناسب خود می توانند به کار گرفته شوند و کارایی مناسبی داشته باشند به طور مثال یک کمپرسور پمپ باد ماشین تک سیلندر استاندارد می تواند برای یک خودرو سواری کاملا مناسب باشد و نیاز این نوع خودرو ها را رفع کند و با توجه به مصرف کمتر برق فشار ( امپر ) کمتری به سیستم برق خودرو وارد کند  و شاید نکته مهم تر از تعداد سیلندر در کمپرسور پمپ باد فندکی حجم ، آلیاژ و نوع سیلندر کمپرسورها می باشد.
  • طول سیم اتصال به برق کمپرسور پمپ باد ماشین :
برای اتصال کمپرسور باد فندکی معمولا از یک کابل یا سیم دوبل که دوقطب انرژی الکتریکی در کنار یک دیگر به کمپرسور باد فندکی متصل می شود ، کمپرسور پمپ باد فندکی برای اتصال و باد کردن چهار چرخ خودرو باید مناسب باشد و بتواند بدون محدودیت به چهار چرخ خودرو متصل شود از این رو معمولا سیم اتصال برق کمپرسور باد های فندکی حدود دو متر می باشد اما بعضی از شرکت های تولید کننده کمپرسور پمپ باد فندکی راهی دیگر برای اتصال و باد کردن هر چهار چرخ خودرو پیدا نموده اند و آن راه شلنگ اتصال بلند است که وظیفه اتصال کمپرسور پمپ باد فندکی به چرخ ها را خواهد داشت.
  • نوع اتصال به منبع انرژی الکترسیته :
کمپرسور پمپ باد های ماشین برای اتصال به برق در دو نوع طراح و به بازار عرضه میشوند.
  1. اتصال به نقطه اتصال فندکی خوردو که عموما در کنسول میانی خودرو قرار گرفته اند.
  2. اتصال از طریق کلمپ به باطری خودرو نوع اتصال به سیستم برق خودرو عموما نکته خواصی نیست که بتواند تاثیر چندانی بر روی کیفیت کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین داشته باشد ، ولی باید به این نکته توجه داشت که گروهی از خودرو ها سیستم برق رسانی قوی که بتواند برقی حدود 30 امپر را به کمپرسور پمپ باد فندکی برساند و اتصال کلمپی در این جا گزینه ای ایده ال برای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی می باشد ولی در محل دیگر باید به این نکته توجه داشت که برای اتصال برق از طریق کلمپ باید درب کاپوت خودرو را باز کرده تا بتوانیم به نقطه اتصال های باطری خودرو دسترسی داشته باشیم و این نوع اتصال برای سالمندان و یا استفاده کنندگان خانم آنچنان مناسب نیست از این رو کارخانه های تولید کننده کمپرسور پمپ بادفندکی ماشین به راهی میانی برای این مسئله افتادند و اقدام به قرار دادن اکسسوری برای اتصال سیم فندکی به سر باطری از طریق 2 کلمپ و تکه ای سیم شدند.

نوع اتصال کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین

  • جعبه ابزار پمپ باد فندکی ماشین :
امروزه داشتن کیف یا جعبه برای کمپرسور پمپ باد ماشین به عنوان یک نگهدارنده  امری اجتناب ناپذیر می باشد اما گروهی از کمپرسور پمپ باد فندکی خودرو ها دارای ابزارالاتی در جعبه نگه دارنده خود دارند از قبیل ابزارآلات پنچر گیری تیوبلس انبردست  ، دم باریک ، پیچ گوشتی ، نازل های باد کردن وسائل و توپ و...
جعبه ابزار پمپ باد فندکی ماشین
قبل از خرید کمپرسورباد فندکی به میزان فشار ، قدرت و دبی خروجی کمپرسور باد توجه نمایید بدین منظور که باید بدانید که آیا کمپرسور مد نظر توانایی باد کردن لاستیک خودرو را دارد یا خیر برای پاسخ به این سوال ، بنابراین باید فشار و دبی خروجی دستگاه را حتما مورد نظر قرار داد .

برخی از کمپرسورهای هوا نمی توانند تایر خودرویی را که در بالای جک نیست را باد کنند چرا که توان و قدرت این نوع کمپرسور فندکی ها برای باد کردن تایر خودرو کم است و این معایب کمپرسور باد فندکی محسوب می شود اما برخی از کمپرسور بادهای فندکی در بازار موجودند که بدون نیاز به جک به راحتی با توان کافی تایر خودرو را باد می کند.


برای خودروهای سنگین ، کمپرسورباد فندکی دو سیلندر مانند کمپرسور باد فندکی توربو بسیار مناسب است چرا که کمپرسور باد فندکی دو سیلندر از توان و قدرت بیشتری برای ایجاد هوای فشرده برخوردارند.

زاهنای خرید کمپرسور باد فندکی

بنابراین قبل از خرید کمپرسورپمپ باد فندکی ، به نکات ذیل توجه نمایید :

حداکثر میزان تولید فشار باد
لوازم جانبی همراه کمپرسور باد
حداکثر زمان کارکرد مداوم
تک سیلندر و یا دو سیلندر بودن پمپ باد
حالا با توجه به شناخت نیازمان و بودجه ای که برای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی کنار گذاشته ایم می توانیم برای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی اقدام کنیم
 

مینی کمپرسور هوا

آیا می دانید مینی کمپرسور هوا چیست ؟ مینی کمپرسورهوا از نظر شکل ظاهری شبیه کمپرسور پمپ باد فندکی می باشد اما برای راه اندازی مینی کمپرسور باد باید از برق 220 ولت استفاده نمود و قابلیت اتصال به باتری خودرو را ندارد و فقط کاربر می تواند آن را به برق شهری متصل کند. یکی از مزایای کمپرسور باد برقی ماشین این است که قدرت بسیار زیادی برای باد کردن تایر خودرو دارد و همانند کمپرسوربادهای دیگر به دو دسته کمپرسور تک سیلندر و کمپرسور دوسیلندر تقسیم بندی می شوند . مینی کمپرسورهای دوسیلندر برای خودروهای نیمه سنگین مانند وانت ، مینی بوس و... بسیار مناسب هستند و علاوه براین که قدرت بالایی دارند و از نظر زمان نیز به صرفه است.

مینی کمپرسور هوا چیست و برای باد کردن تایرهای کدام خودرو مناسب است؟

معایب مینی کمپرسور باد

تنها معایب مینی کمپرسور باد این است که  بدون دسترسی به برق 220 ولت شهری قابلیت راه اندازی ندارد به همین دلیل مینی کمپرسورهوا جزء دستگاه های کم مصرف قرار گرفته است.

یک مینی کمپرسورباد پیشرفته باید دارای مشخصات فنی ذیل باشد :
داشتن چراغ ال ای دی جهت استفاده به عنوان چراغ قوه
امکان استفاده از برق شهر و فندکی خودرو
امکان دمندگی برای استفاده به عنوان دستگاه بلوور
دارا بودن سر فندکی فیوزدار و سیستم تغذیه برق بلند
دارا بودن صفحه نمایش دیجیتال جهت نمایش میزان فشار باد
دارای سیلندر و پیستون بزرگ و مقاوم
دارای انواع نازل مانند توپ ، مبدل تایر ، مبدل باد ، تشک بادی ، توپ
ایجاد فشار با قدرت بالای بیش از 140 بار

کمپرسور باد سر باتری

یکی از پرفروش ترین پمپ باد خودرو ، کمپرسوربادهایی هستند که با انبر یا فیش سرباتری راه اندازی می شوند و انرژی مصرفی خود را از طریق باتری خودرو تامین می کنند. یکی از ویژگی های مثبت این نوع کمپرسور فندکی می توان به ایمن بودن سیم کشی برق ماشین اشاره نمود بدین معنا که اگر پمپ باد یا فیش فندکی اتصالی داشته باشد به سیم کشی خودرو هیچگونه آسیبی نمی رساند و همین مزایا باعث شده تا طرفداران بسیار زیادی این نوع دستگاه داشته باشد. برخی خودروهای مدرن به گونه ای طراحی شدند که کاربر دسترسی سخت تری به باتری خودرو دارد و ممکن است با استفاده از این نوع کمپرسور بادها دست و لباس خود را کثیف کند به جز این مورد کمپرسورهوا سرباتری یکی از بهترین کمپرسورباد محسوب می شود.

کمپرسور باد سرباتری چیست

کمپرسور باد برقی و فندکی

یکی از بهترین پمپ باد فندکی موجود در بازار ، کمپرسور بادهایی هستند که قابلیت اتصال هم به برق شهری ، فیش فندکی ماشین و باتری خودرو را دارد و کاربر می تواند در مواقع لازم کمپرسورپمپ باد را به هر کدام از آن ها متصل کند به همین دلیل پرفروش ترین کمپرسور باد ، کمپرسورهوا برقی و فندکی می باشد .این نوع کمپرسور از وزن بیشتری نسبت به سایر کمپرسورهای دیگر برخوردار است و دلیل آن داشتن یک آداپتور تبدیل برق 220 ولت شهری به برق 12 ولت می باشد و در حد یک آداپتور 12 ولت اضافه وزن نسبت به سایر کمپرسورباد فندکی معمولی دارد .

تفاوت کمپرسور باد فندکی خودرو با کمپرسور باد برقی خودرو

کمپرسور باد فندکی انرژی مصرفی خود را از طریق اتصال به جا فندکی تامین می کند و از طریق این راه می تواند تایر خودرو را باد بزند اما در کمپرسور باد برقی اینگونه نیست پمپ باد برقی ماشین از طریق اتصال به باتری خودرو راه اندازی می شود که نسبت به کمپرسور پمپ باد فندکی بسیار زمان بر است همچنین از نظر قیمت نیز پمپ باد فندکی نسبت به پمپ باد برقی مقرون به صرفه می باشد . تنها تفاوت این دو کمپرسور، در میزان قدرت فشار باد و زمان راه اندازی آن می باشد .

کمپرسور هوا استارترماشین شارژی و استارتر باتری خودرو

پمپ باد ماشین شارژی یکی دیگر از ابزارآلات پرکاربرد محسوب می شود. برای روشن کردن خودرو در فصل زمستان اگر باتری ماشین ، خالی شده باشد از طریق باتری به باتری کردن خودرو ، باتری شارژ می شود اما راه حل ساده تری به غیر از باتری به باتری کردن خودرو وجود دارد. کاربر می تواند استارتر باتری خودرو را به باتری خوردو متصل کند و از طریق آن باتری خودرو به راحتی شارژ کرد .از کمپرسورهوا استارتر ماشین نه تنها برای شارژ کردن باتری ، بلکه برای باد کردن تایر خودرو نیز می توان استفاده نمود.

کمپرسور هوا استارتر ماشین شارژی و استارتر باتری خودرو

کمپرسور پمپ باد فندکی مجهز به دمنده مکنده

برخی از کمپرسوربادهای فندکی برای باد گرفتن همانند بلوور و یا همان دمنده مکنده عمل می کنند همچنین می توان به خروجی باد یک شلنگ خرطومی متصل نمود و در نقاطی که دسترسی سختی دارند از این دستگاه به عنوان بلوور استفاده کرد  از پمپ باد فندکی دارای دمنده مکنده می توان برای گرد گیری داخل کیس و قطعات الکترونیکی استفاده نمود .
پمپ باد فندکی دارای دمنده مکنده همانطور که از اسمش مشخص است دارای مکنده نیز می باشد و همانند یک جاروبرقی عمل می کند و کاربر می تواند گرد و خاک داخل خودرو را با استفاده از این نوع پمپ باد فندکی پاک کند.

قیمت انواع کمپرسور باد فندکی

قیمت پمپ باد فندکی ماشین بر اساس نوع کارایی ، نوع برند و کیفیتی که دارند متفاوت است . اگر به یک کمپرسور باد باکیفیت با طول عمر بالا نیاز دارید به برند کمپرسور و نوع کاربرد آن دقت نمایید .
کمپرسور پمپ باد فندکی مختلفی مانند کمپرسور فندکی فوجیتا دو پمپ ، کمپرسور پمپ باد فندکی تک پمپ فوجیتا و.... در بازار با قیمت های متفاوتی موجودند که هر کدام کاربردهای خاصی را ارائه می دهند.
قیمت انواع کمپرسور باد فندکی بر اساس کیفیت کمپرسور باد
کمپرسور پمپ باد فندکی چیست؟
کمپرسور پمپ باد فندکی ابزاریست کاربردی که برای باد کردن تایرهای کم باد خودرو ، دوچرخه ، باد کردن توپ و... استفاده می شود.
مزایای پمپ باد فندکی چیست؟
وزن سبک ، قابل حمل ، استفاده آسان
معایب پمپ باد فندکی چیست؟
در صورت استفاده نادرست ممکن است سیم فندکی خراب شود.
کاربرد پمپ باد فندکی چیست؟
باد کردن تشک و استخرهای بادی ، تنظیم باد تایر خودرو ، تعمیرات
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی ماشین
CAPTCHA
سعید سمیعی در تاریخ دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ :
سلام روزتون بخیر من برای ماشین سواری خودم بهتره که پمپ فندکی تک سیلندر بخرم یا دو سیلندر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام وقت بخیر پمپ باد فندکی دوسیلندر و تک سیلندر تفاوتشان در سرعت باد کردن تایر ها می باشد
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح