تفاوت فرزمینیاتوری با فرزانگشتی و کاربردهای آن

فرز مینیاتوری چیست؟

فرز مینیاتوری در دسته کوچک ترین انواع فرزهای تولید شده قرار دارد و در کارهای صنعتی و هنری بسیار استفاده می شود و معمولا در مدل های مختلفی مانند فرز مینیاتوری پدالی ، فرز مینیاتوری برقی ، فرز مینیاتوری خرطومی و ... تولید و به بازار عرضه می گردند و به جرات می توان گفت یکی از پرفروش ترین فرز ها ، فرز مینیاتوری می باشد چرا که از فرز مینیاتوری بر روی حکاکی روی چوب ، شیشه ، چرم و سنگ نیز می توان استفاده نمود.
فرز مینیاتوری ، همانطور که از اسمش مشخص است کوچک ترین نوع فرزها می باشد  که سایز کولت و سه نظام کوچکی دارد .
نکته : حتما توجه داشته باشید که سری فرز با سایز کولت فرز متناسب باشد در غیر این صورت مته روی سه نظام محکم قرار نمیگیرد .
کاربرد فرز مینیاتوری
  • فرز مینیاتوری زنگ زدگی فلزات را از بین می برد
  • با استفاده از فرز مینیاتوری می توان تیغه اور فرز ، اره و ... را تیز نمود
  • فرز مینیاتوری به راحتی می تواند لوله ، واشر ، شیرآب های زنگ زده را برش دهد
  • حکاکی روی چوب ، سنگ ، چرم را فرز مینیاتوری انجام می دهد

فرز انگشتی چیست ؟فرز انگشتی نسبت به فرز مینیاتوری حجم بزرگتری دارد اما از سنگ فرز نیز ، کوچک تراست

فرز انگشتی از نظر اندازه حجم بزرگتری نسبت به فرز مینیاتوری دارد اما از سنگ فرز مستقیم نیز کوچک تر است و در دو نوع مختلف فرز انگشتی گلوبلند ، فرز انگشتی گلو کوتاه تولید و به بازار عرضه می شوند .از فرز انگشتی یا همان سنگ انگشتی در کارهای صنعتی بیشتر از فرز مینیاتوری استفاده می شود اما به طور کل کار اصلی این نوع فرز نیز حکاکی و ظریف کاری می باشد .

فرز انگشتی چه کاربردی دارد ؟

از فرزانگشتی برای فرزکاری فلزات ، تراش ، سنگ زنی آهن و لوازم های فولادی استفاده می شود

برای براده برداری و شکل دهی انواع قطعات فلزی ، چوبی فرز انگشتی بسیار کاربرد دارد  و در زمانی که امکان برادره برداری با دستگاه تراش وجود نداشته باشد فرز انگشتی می تواند این کار را انجام دهد .
فرز انگشتی قابلیت سنباده زنی روی چوب ، فلز ، شیشه را دارد و به راحتی می توان انواع سنباده را مانند سنباده چتری ، سنباده حلقوی و ... را روی فرز انگشتی نصب نمود .
تفاوت فرز مینیاتوری با فرز انگشتی
فرز انگشتی از قدرت بیشتری در حین فرزکاری برخوردار است و حجم و اندازه بزرگتری نسبت به فرز مینیاتوری دارد و همانطور که در مطالب بالا ذکر شد سایز کولت و سه نظام فرز مینیاتوری کوچک است در صورتی که سایز کولت فرز انگشتی 6 یا 8 میلی متر می باشد .
تفاوت فرز انگشتی گلوبلند با فرزانگشتی گلوکوتاه
فرز انگشتی گلو بلند ، به دلیل داشتن شفت بلند قابلیت سنباده زنی و سنگ زنی بر داخل قطعاتی که دسترسی به آن ها سخت است مانند کنج ها ، زوایای تنگ ، سوراخ ها و... را دارد .
اگر بخواهیم به تفاوت فرز انگشتی گلو بلند با فرزانگشتی گلوکوتاه اشاره کنیم باید به طول شفت خروجی این دو ابزار اشاره نمود و می توان گفت از نظر کارایی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند .
فرز انگشتی گلوکوتاه ، مانند یک مینی فرز مستقیم کار می کند و برای سنگ زنی و سنباده زنی بسیار مناسب می باشد .
از پرفروش ترین فرزهای انگشتی و مینیاتوری می توان به فرزانگشتی سیلور ، فرز انگشتی گلوبلند اس تی آ ، فرزانگشتی گلوکوتاه اس تی آ ، فرز انگشتی گلوبلند آ ا گ ، فرز انگشتی گلوکوتاه آ ا گ ، فرز مینیاتوری دیجیتال رونیکس و... اشاره نمود که در بازار با قیمت هایی متفاوت به فروش می رسند .
 
 
 
 
فرز مینیاتوری چیست؟
فرز مینیاتوری ابزاریست که در دسته فرزها قرار دارد اما این نوع فرز از ابعاد کوچک تری برخوردار است و در کارهای هنری و سبک استفاده می شود.
فرز انگشتی چیست؟
فرز انگشتی نسبت به فرز مینیاتوری از سایز بزرگتری برخوردار است و در کارهای صنعتی نیز استفاده می شود. این نوع فرز نیز برای حکاکی و کارهای ظریف کاری نیز کاربرد دارد.
انواع فرز انگشتی کدام اند؟
فرز انگشتی به دو نوع فرز انگشتی گلو بلند و فرز انگشتی گلو کوتاه تقسیم بندی می شوند.
ارسال نظر / پرسش در مورد تقاوت فرزمینیاتوری و فرز انگشتی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح