راهنمای جامع و نکات مهم خرید کارواش + مزایای استفاده از کارواش

مزایایی که کارواش خانگی می تواند داشته باشد را به شما در این مقاله توضیح خواهیم داد.
صرفه جویی در مصرف آب
با استفاده از کارواش خانگی میتوانید به  راحتی در مصرف اب صرف جویی کرده و دیگر نیازی به روش های نظافتی دیگر که باعث اتلاف بیش از حد آب می شد نمی باشد.
صرفه جویی در زمان
کارواش ها به دلیل این که فشار آب بالایی دارند سرعت انجام کار را بالا برده و زمان کمتری را از شما میگیرد، اما اگر شما بخواهید به روش سنتی با شلنگ آب معمولی شستشو را انجام دهید هم باعث اتلاف وقت شما می شود و هم آب زیادی به هدر خواهد رفت.
صرفه جویی در اتلاف انرژی
همانطور که گفته شد کارواش به دلیل این که فشار آب بالایی دارد برای انجام شستشو انرژی خیلی کمی را از کاربرمیگیرد این در حالی است که ،با شلنگ معمولی نه تنها زمان بر است بلکه باعث اتلاف انرژی فرد نیز می شود.
در بازار تنوع کارواش ها بسیار زیاد است، همین امرانتخاب مناسب را برای شما کمی سخت می کند و شاید ممکن است سوالاتی ذهن شما را درگیر نماید در این مقاله با پاسخ دادن به برخی از سوالات می توانید یک محصول مناسب انتخاب و خریداری نمایید:دستگاه کارواش
1- از دستگاه کارواش برای چه کاربردی می خواهید استفاده نمایید؟
کارواش ها از لحاظ شستشو به دو دسته فشار قوی اب سرد و فشار قوی آب گرم تقسیم می شوند.جهت تمیز کردن گل و لای ماشین بهتر است از کارواش خانگی اب سرد استفاده کنید اما برای تمیز کردن موتور و یا سطح هایی که به روغن و گریس اغشته شده اند کارواش خانگی اب سرد مناسب نمی باشد و  بهتر است از کارواش آب گرم استفاده نمایید .
2- قصد استفاده از این دستگاه را در چه محلی دارید؟
این که از دستگاه خود برای فضای خانه و یا خارج خانه استفاده می کنید در انتخاب شما موثر است.
اگر این دستگاه را با خود حمل می کنید ،نیاز به یک دستگاه چرخ دار دارید که به راحتی بتوانید آن را حمل و جابه جا نمایید که معمولا افراد دستگاهی که سبک و چرخ دار هستند را بیشتر ترجیح میدهند.
کارواش های برقی صدای کمتری را نسبت به کارواش دیزلی و کارواش بنزینی تولید می کنند و از لحاظ زیست محیطی نیز انتخاب مناسب و بهتری می تواند باشد، اما باید به این توجه داشت که فضایی که برای شستشو انتخاب میکنید دارای پریز برق هست یا خیر ؟
3-مقدار استفاده شما از این کارواش چقدر است؟
دستگاه های دارای direct drive ،می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی که از دستگاه کارواش، کمتر استفاده می کنند باشد.زیرا این پمپ ها فشرده تر و برای کاهش هزینه طراحی و ساخته شده اند.هرچند سرعت چرخش زیاد پمپ ،باعث استهلاک سریعتر آن میشود.اما اگر از دستگاه کارواش، زیاد استفاده میکنید دستگاه belt-drive را انتخاب نمایید زیرا سرعت چرخش این نوع پمپ ها کمتراست و همچنین استهلاک کمی نیز دارند و دارای طول عمر بیشتری هستند.
نکات مهم در مورد کارواش خانگی
جهت انتخاب یک کارواش خانگی مناسب ،باید به فشار اب ورودی، فشار اب خروجی و انواع نازل آن توجه نمود.
فشار آب (بار)
در کارواش خانگی ،فشار اب با واحد بار اندازه گیری می شود.این فشار با قدرتی که دارد موجب از بین بردن کثیفی ها و لکه ها می شود.
فشاربار خروجی ،وابسته به میزان فشار اب ورودی به دستگاه و نازل استفاده شده در کارواش است.هرچه اندازه نازل کم و زیاد شود فشار خروجی نیز طبق همان کم و زیاد می شود.
زمانی که فشار خروجی اب در نوک نازل ثابت بماند،هرچه فاصله اب با سطحی که مورد شستشو قرار دارد بیشتر باشد از فشار آن کم می شود.
دبی اب(لیتر بر دقیقه)
میزان اب خروجی که از دستگاه کارواش خارج می شود ، با لیتر بر دقیقه سنجیده میشود.هرچه این مقدار بیشتر باشد کیفیت نظافت،بیشتر است.
کاربرد انواع لنس و نازل
لنس با یک گان به شیلنگ کارواش خانگی وصل می شودوقطع و وصل جریان اب خروجی را گان به عهده دارد.در انتتهای لنس نیز نازل وصل میباشد ،که مقدار پاشش اب در انواع نازل های متفاوت است همچنین لنس های متفاوتی از جمله لنس های استاندارد،لنس های دوقلو و... وجود دارند و زاویه نوک لنس نیز از 0-65درجه می باشد.
نازل 0 درجه
این نوع نازل موجب خرد شدن الودگی های سخت مانند از بین بردن رسوبات میشود و مناسب کاربرد های زیر است:
از بین بردن لکه هایی که بر روی بتن چسبیده شده اند
از بین بردن رسوبات چسبیده شده بر روی بدنه
پاک کردن زنگ زدگی ها
در صورت رعایت نکردن به مسائل ایمنی، استفاده از این نازل می تواند خسارت جبران ناپذیر جانی برای کاربر به همراه داشته باشد، جهت جلوگیری از این نوع خسارت باید از نازل دوار صفر درجه استفاده کرد.
نازل 15 درجه
این نوع نازل نسبت به نازل صفر درجه عرض بیشتری داشته و کاربردهای مناسبی که دارد به شرح ذیل است:
از بین بردن رسوبات سخت
جهت نظافت وسیله نقلیه سنگین
جهت از بین بردن چربی از سطح های سنگی و اهنی
زنگ زدایی
نازل 25 درجه
جهت شستشو سطوح یکی از بهترین نازل ها ،نازل 25 درجه است وکابردهای مناسب آن به شرح ذیل می باشد:
جهت نظافت معابر و پشت بام ها
از بین بردن باکتری های و رسوبات استخر
نظافت کلی
نظافت و شستشو سطح اهنی
اماده سازی سطح ها جهت رنگ پاشی
نازل 40 درجه
نازل 40 درجه جهت نظافت در فضاهای بزرگ در کمترین زمان می باشد،همچنین کارهای زیر را نیز می توان با آن انجام داد:
نظافت و شستشو قایق ،وانت،وسایل های نقیله دیگر
نظافت و شستشوبالکن ،پشت بام و سطح هایی که صاف هستند
شستشو ملایم
نازل 65 درجه
نازل 65 درجه عرض بیشتری نسبت به نازل های دیگردارد و با کمترین میزان قدرت بیشترین سطح را شستشو میدهد، کاربرد این نازل به شرح ذیل است:
شستشو یک فضای بزرگدستگاه کارواش
شستن میله ها
جارو با اب
شستشو با مواد شیمیایی
برای خرید دستگاه کارواش به چه ویژگی هایی باید توجه نمود ؟
 
کارواش خانگی با کارواش صنعتی چه تفاوتی دارد؟
برای استفاده دو تا سه روز در هر هفته به مدت نیم ساعت کارواش خانگی مناسب است اما برای کسانی که هر روز در مدت زمان طولانی از کارواش استفاده می کنند دستگاه کارواش صنعتی گزینه مناسب تری می باشد.
از کارواش صنعتی می توان دو عدد خروجی آب گرفت؟
بله. اما این کار برای کارواش های صنعتی که هر روزه استفاده زیادی دارن توصیه نمی شود چرا که با این کار فشار آب نصف می شود.
چه مدت زمان برای استفاده کارواش صنعتی مناسب است؟
به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی صنعتی هیچ محدودیت زمانی برای کارواش صنعتی وجود ندارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید کارواش
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح