نحوه رنگ آمیزی صحیح با پیستوله رنگ

رنگ آمیزی با پیستوله بادی  پیستوله برقی پیستوله رنگ
روش هایی که کاربر می تواند ماشین ،دیوار خانه و یا وسیله های دیگری را رنگ نماید با استفاده از پیستوله رنگ ممکن است.اما استفاده این ابزار تکنیک هایی نیاز دارد که کاربر باید تخصص آن را داشته باشد تا دچار مشکل ازجمله پاشیدن رنگ برچشم،یا بر دهان نشود. برای پیشگیری از چنین مواردی به چند مورد اشاره می شود:
شروع رنگ امیزی با پیستوله
رنگ امیزی با پیستوله رنگ به مقدمات اولیه نیاز دارد که باعث می شود رنگ با کیفیت و موجب افزایش چسبندگی رنگ شود.
انتخاب رنگ وتینر
رنگ امیزی با پیستوله بادی  هم برای رنگ های روغنی و هم برای رنگ های لاتکس و اکریلیک مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از تینر موجب می شود رنگ هایی که غلظت بیشتری را به همراه دارند راحت تر از لوله عبور کرده و به نازل برسد.
اماده سازی و مجهز کردن وسایل رنگ امیزی
در ابتدا باید رنگ و تینر را در محل مناسب قرار دهید و لوازم هایی که در معرض رنگ امیزی قرار می گیرند از جمله مبلمان،زمین و... با یک پارچه روی آن ها را بپوشانید این کار به دلیل این است که در فضاهای باز و یا جاهایی که باد می وزد ممکن است ذرات رنگ به بعضی نقاط بپاشد و متوجه نشوید.فضای رنگ شده باید تهویه مناسب داشته باشد تا فرد را دچار مشکل تنفسی نکند.
استفاده از ماسک مناسب
کاربر حتما باید نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما از ماسک دهان،دستکش ایمنی و عینک ایمنی استفاده نماید تا ذرات رنگ به چشم کاربر اصابت نکند و مشکل تنفسی به وجود نیاید.
اماده سازی سطوح مورد نظر یرای رنگ امیزی
حتما سطحی را که قصد رنگ امیزی آن را دارید تمیز کنید.  گرد و خاک،روغن،زنگ زدگی و یا هر چیز دیگری را که روی سطح قراردارند پاک کنید همچنین کاربر میتواند  برای شستن رنگ های روغنی از روان کننده های معدنی و برای رنگ های اکریلیک میتوانداز اب و صابون استفاده نماید.
زیر سازی با رنگ استری
اولین مرحله ای که با پیستوله رنگ، برای رنگ امیزی انجام می شود مرحله زیرسازی است.ابتدا سطح مورد نظر را با اولین لایه رنگ زیر سازی می کنید سپس بعد از خشک شدن رنگ اولیه، با سمباده و کاردک ناصافی های آن را برطرف می نمایید و بعد از رنگ امیزی شروع به لکه گیری رو سطح  می نمایید.
اماده سازی کمپرسورپیستوله رنگ
بعد از انجام اولیه کارها ،شروع کار با پیستوله رنگ می باشد با استفاده از پیستوله رنگ باید چند نکات را رعایت کرد
تنظیم فشار
در ابتدا کاربر باید میزان فشارپیستوله  را تنظیم نماید. برای این کار پیستوله رنگ یک رگولاتور دارد که با آن کاربر میتواند میزان فشار پاشیدن آن را تنظیم کند و بهترین شکل شروع به رنگ امیزی نماید.کاربر باید فشار رگولاتور را در12 الی 25 پوند بر اینچ مربع تنظیم کند وهمچنین می تواند برای اطلاع دقیق تر آن، به برگه راهنما دستگاه مراجعه نماید.
متصل کردن سوپاپ هوا
سوپاپ هوا را به گونه ای وصل کنید که اطمینان پیدا کنید در جای خود قرار گرفته است و همچنین می توانید از نوار تفلون استفاده نمایید.
اماده سازی پیستوله رنگ
مقدار کمی تینر به درون مخزن بریزید تا مسیر ورودی لوله باز شود.دریچه اندازه گیری مایع ورودی را به مقدار کمی باز نگه دارید وزیرنازل یک ظرف بگذارید و میتوانید ماشه را فشار دهید در ابتدا کمی هوا خارج می شود به همین علت چند ثانیه طول میکشد که تینر از نازل بیرون بیاید.
مخزن را خالی نگه دارید
میتوانید برای خالی کردن مخزن از یک قیف استفاده کنید و تینر را به ظرفشان برگردانید به علت اشتعال زا بودن و حلال بودن تینر آن ها را در ظرف های خودشان نگهداری نمایید.
ترکیب کردن رنگ ها
مقدار رنگ مد نظر خود را ترکیب کنید و آن میزانی که برای رنگ کردن نیاز دارید را در یک ظرف جداگانه بریزید،اگر در طی رنگ امیزی مقداری از رنگ ها سفت شد آن را با اسفنج و یا فیلتر جدا نمایید،این تکه ها ی سفت رنگ باعث میشود مسیر لوله را بگیرند.
رقیق کردن رنگ
در این مرحله رنگ و تینر را باهم رقیق نمایید. رقیق شدن رنگ و تینر به صورت دقیق به نازل و پیستوله آن بستگی دارد اما کلا مقدار که رنگ باید غلظت پیدا کند حد پانزده الی بیست درصد می باشد.
پر کردن مخزن
میزانی که باید مخزن رنگ را پرکنید، حدود دو سوم مخزن می باشد وسپس آن را باید روی پیستوله بست.از این که مخزن را محکم وصل کرده اید اطمینان پیدا کنید تا به صورت ناگهانی در حین کار از پیستوله جدا نشود.
تنظیم فاصله پیستوله رنگ
کاربر باید سر پاشنده پیستوله رنگ را در فاصله 5/12 الی 4/25سانتی متر تنظیم نماید،کاربر باید تفنگ پیستوله را در جهت های چپ وراست یا بالا و پایین به خوبی تکان دهد تا بتواند آن را کنترل نماید.
فشار دادن ماشه برای پاشیدن رنگ
ابتدا ماشه را فشار و آن را تکان دهید تا قطرات اضافی آن بر چیزی که احتیاج دارید به بیرون نریزد.برای تست این کار بهتر است روی یک مقوا رنگ امیزی کنید.در هنگام رنگ امیزی توجه داشته باشد که همه جای نقاط را رنگ نمایید.
مخزن رنگ را پر کنید
وقتی در حال رنگ امیزی هستید چک کنید که مخزن رنگ خالی نشده باشد و اگر در حال خالی شدن بود آن را پر کنید و هروقت که رنگ امیزی شما به اتمام رسید مخزن را خالی نموده و درون آن تینر پر کنید تا خروجی دستگاه تمیز و مانع از رسوب شود.
صبر کنید که رنگ خشک شود و وقتی که رنگ خشک شد لایه ها بعدی را انجام دهید.
تمیز کاری
بعد از اتمام کار باید به مرحله تمیز کاری بپردازید. اگر رنگی اضافه باقی ماند آن را دور بریزید و اگر رنگ و تینردست نخورده اضافی مانده بود آن را به قوطی اصلی خود برگردانده تا در دفعات بعد آن را استفاده نمایید.
بخش های متخلف پیستوله را تمیز نمایید و مقداری تینر درون مخزن پر کنید و اسپری کردن را تا جایی ادامه دهید که دیگر تینر تمیز از آن خارج شود.
وقتی رنگ ها خشک شدند باید کاغذ و چسب هایی را که روی سطح های مختلف نصب کرده اید را جدا نمایید.
پیستوله رنگ چیست؟
یکی از راحت ترین روش ها برای رنگ آمیزی استفاده از پیستوله رنگ است که سرعت کار را نیز افزایش می دهد.
انتخاب رنگ و تینر مناسب برای پیستوله رنگ چه مزایایی دارد؟
انتخاب رنگ با غلظت مناسب باعث جلوگیری از گیر کردن رنگ داخل پیستوله و رسوب آن می شود.
آیا می توان از رنگ پلی اورتان و تینر فوری در پیستوله رنگ پاش استفاده کرد؟
بله . اما استفاده از تینر فوری و بنزین باعث آسیب به دستگاه پیستوله رنگ به مرور زمان می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد آموزش رنگ آمیزی با پیستوله رنگ
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح