راهنمای خرید بخاری

نکات مهم برای خرید بخاری
متراژ خانه
یکی از مهم ترین معیاری که برای یک انتخاب بخاری مناسب باید مد نظر داشت،متراژ خانه می باشد.اگرمحیط خانه و یا فضای محل کار شما کوچک است باید از یک بخاری کوچک و مناسب استفاده نمایید.
رده انرژی بخاری 
سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با نظارتی که روی خط تولید دارند مقدار مصرف انرژی را نمونه برداری می کنند تا مصرف بهینه آن ها را تعیین کنند.اگر در بخاری هم به این برخوردین که مصرف انرژی ندارد آن محصول دارای استاندارد نمی باشد.بهترین انتخاب رده انرژی برای بخاری گازی ردیف اول BوAمی باشد ولی چون در دسترس نیست رده انرژی CوD  را انتخاب نمایید.بخاری های دودکش دار معمولا 30% و شومینه ها 50%از انرژی را به هدر می دهند به همین خاطر بخاری های بدون دودکش تا 99% بهینه و به صرفه هستند.
بخاری های با دود یا بی دود؟
بخاری هایی ساخته و طراحی شدند که فقط گرما دارند و دود ایجاد نمی کنند ولی باید گفت که این نوع بخاری را هم نمی توان همه جا استفاده کرد. در بخاری های بدون دودکش سیستم ODSاهمیت بسیاری دارد.این سیستم زمانی که اکسیژن به 18% ویا کم تر می رسد جریان گاز ورودی به بخاری را به صورت خودکار قطع می کند و تا وقتی که هوای محیط مناسب نباشد بخاری اجازه روشن شدنش را ندارد.
این نوع بخاری ها در فضاهای بسته مانند اطاق خواب،پارکینگ،زیرپله،هتل و مکان هایی که تهویه ندارند مناسب نیستند.
قیمت بخاری ها براساس قدرت آن
قیمت بخاری ها در روزهای سرد زمستان براساس چند نوع  فاکتورتغییر می کنند که مهم ترین آن ها بر اساس حجم بخاری و نوع قدرت آن می باشدو مسلما هرچه بخاری حجم بزرگ تری داشته باشد ضخامت رنگ نسوز و ورقه های فلزی آن نیز بیشتر بوده و با همین تفاسیر روی قیمت بخاری نیز تاثیر گذار است.بخاری هایی نیز وجود دارند که طراحی زیباتری دارند که این نوع بخاری ها به مقدار خیلی کمی از بخاری های دیگر گران تر است.
اگر به مارک شرکت تولید کننده توجه نداشته باشیم، می توان آن ها را بر اساس قدرتشان قیمت گذاری و دسته بندی کرد.
شومینه بخاری و شومینه
شومینه از لحاظ ظاهری،خانه را زیبا و متفاوت می کند اما برای گرم کردن محیط ،وسیله ای مناسب نمی باشد.زیرا ،شومینه 50%از گرمای تولید شده را از طریق دودکش اتلاف می کندو همچنین خطر مسمومیت گازی در شومینه بیشتر از بخاری های معمولی است.
شومینه بیشتر هوا  را خشک نگه می دارد و وقتی گاز های تولید شده با هوای آشپزخانه مخلوط می شود حساسیت چشمی و تنفسی را ایجاد می نماید.
در برخی از خانه ها شوفاژ خانه را کاملا گرم نگه نمی دارد می توانید با استفاده از یک بخاری برقی در روز های سرد زمستان خانه خود را گرم کنید.بخاری های برقی و گازی یکی از رایج ترین بخاری هایی هستند که هنوز هم در خیلی از منازل از این نوع استفاده می کنند.
بخاری های گازی نیز همانطور که گفته شد، به علت وجود منابع ارزان و قابل دسترسی به گاز طبیعی اکثر مردم از این نوع بخاری استفاده می کنند اما باید این را هم دانست که بخاری های گازی خطرات خود را هم در فصل زمستان به دنبال داردو با رعایت نکردن وسایل ایمنی گازسوز هر ساله شاهد افزایش گاز گرفتگی براثر بخاری های گازی نیز هستیم.برای جلوگیری از این نوع حادثه های تلخ بهتر است نکات ایمنی را رعایت و هنگام خرید، به استاندارد بودن بخاری توجه ویژه داشته باشیم.
متراژ خانه مهم ترین معیار برای خرید بهترین بخاری می باشد.
 بخاری گازی
بخاری های Cتاgرا خریداری کنید
هنگام خرید بخاری به رده انرژی و میزان گرمای تولید شده دقت کنید.این رده انرژی بر روی یک برچسب مشخص می شود.روی این برچسب ها با حروف انگلیسی می نویسند و اگر به ابتدا حروف انگلیسی نزدیک باشد بازده گرمای بخاری بیشتر و اگر حروف انگلیسی به اخر الفبا آن نزدیک باشد بازده خالص گرمای بخاری کم تر است.بنابراین بخاری هایی که با رده g،f،e،d،c هستند مناسب اند.
بخاری های گازی سیستم ایمنی ترموکوبل  دارند وقتی بخاری خاموش می شود،جریان گاز به صورت اتوماتیک قطع می شود ،بنابراین دقت نمایید که بخاری را از فروشگاه های معتبر خریداری نموده و از استاندارد بودن آن حتما مطمعن شوید.
انواع بخاری گازی
بخاری های گازی نیز دو نوع می باشند ،بخاری زمینی و دیواری.بخاری های دیواری جای کمتری را میگیرند ولی در عین حال گرمای کمتری نسبت به بخاری زمینی تولید می کنند.معایبی که بخاری دیواری می تواند داشته باشد این است که این نوع بخاری ها بعد ازتمام شدن فصل سرما برای باز کردن و جابه جایی آن ها برای زمستان سال بعد کمی دردسر ساز است. در صورتی که بخاری معمولی را به راحتی در پایان زمستان میتوانید جمع کنید.
روش محاسباتی برای خرید بخاری
برای خرید بخاری  متراژ خانه  بسیارمهم است.برای این که بدانید مقدار حرارت تولید شده توسط بخاری در خانه شما مناسب است یا نه میتوانید این عدد را بر 24 تقسیم کرده و متراژ خانه را بر 3ضرب نمایید مقدارضرب این دوعدد باید با عدد ثبت شده بر روی بخاری یکسان یا مشابه آن باشد
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید بخاری
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح