تفاوت کارواش دینامی با ذغالی در چیست؟

کسانی که اطلاع کافی درباره انواع دستگاه کارواش و یا همان واترجت را نداشته باشند برای خرید دستگاه کارواش خانگی قطعا به مشکل مواجه می شوند چرا که انواع کارواش مانند کارواش با موتور دینامی و کارواش ذغالی در بازار موجودند و ما دراین مقاله قصد داریم تفاوت کارواش ذغالی با کارواش دینامی را شرح دهیم تا با کسب اطلاع کامل ، بهترین کارواش خانگی را انتخاب کنید .
تفاوت کارواش دینامی با ذغالی
اولین تفاوت کارواش ذغالی با کارواش دینامی ، عملکرد متفاوت موتور این دو واترجت می باشد . موتور کارواش دینامی یکی از پرمصرف ترین انواع موتورها است که در دونوع تک فاز و سه فاز در دستگاه ها به کار برده می شود . برای مثال در موتورهای کولرآبی و یا لباسشویی از موتور دینامی استفاده می شود . اما موتورهای ذغالی به دلیل استفاده از ذغال لرزش از صدای بیشتری برخوردار است و استفاده از ذغال باعث ایجاد جرقه می شود و این جرقه ها عمر موتور را کاهش می دهد .
موتورهای القایی در صنعت بسیار استفاده می شود و این موتورها بر اساس یک استاتور stator   و یک محور چرخنده روتور عمل می کند .تفاوت کارواش دینامی با کارواش ذغالی
کارواش هایی که با موتور القایی و یا همان دینامی کار می کنند قطعا عملکرد بهتری نسبت به کارواش با موتور ذغالی دارند و از نظر طول عمر نیز ، کارواش القایی نسبت به کارواش ذغالی از طول عمر بیشتری برخوردار است .
کارواش دینامی از نظر وزنی سنگین تر از کارواش ذغالی می باشد .
توان و قدرت خروجی کارواش ذغالی نسبت به کارواش دینامی کم تر است و برای کارواش های قدرتمند 150 بار از موتورهای القایی استفاده می شود .
کارواش ذغالی نسبت به کارواش دینامی از قیمت پایین تری برخوردار است و به عنوان کارواش خانگی ارزان نیز محسوب می شود و به دلیل قیمت پایین تر طرفداران بسیاری نیز دارد .
کارواش دینامی در مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود اما کاواش ذغالی بیشتر برای مصارف معمولی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد .
کارواش ذغالی صدای بیشتری را نسبت به کارواش دینامی تولید می کند و طول عمر کم تری نسبت به کارواش دینامی دارد .
کارواش ذغالی استهلاک بیشتری نسبت به کارواش دینامی دارد .
به دلیل خورده شدن ذغال در کارواش های ذغالی حداقل هر یکسال یکبار باید ذغال آن تعویض شود که خود هزینه بر تر از کارواش دینامی می باشد .
با توجه به مطالبی که درباره تفاوت کارواش دینامی با کارواش ذغالی  در این مقاله شرح داده شد اکنون کارواش خانگی مناسب را می توانید بر اساس نیاز خود انتخاب و خریداری کنید برای مثال اگر برای شستشو خودرو نیاز به کارواش مناسب دارید می توانید از دستگاه کارواش دینامی و یا ذغالی با خروجی 120 بار استفاده نمایید . برای تمیزکاری روی بام و یا موتورخانه به یک کارواش قابل حمل ضعیف تر با خروجی 80 بار نیاز دارید اما برای تمیز کاری کف کارخانه و سالن های بزرگ کارواش دینامی با خروجی 160 بار مناسب است چرا که کارواش دینامی 160 بار از قدرت بیشتری برای تمیز کاری فضاهای بزرگ برخوردار می باشد .
مزایای استفاده از کارواش ذغالی چیست؟
قیمت ارزان تر ، وزن کم تر و تعمیر و نگهداری آسانی دارند.
مزایای استفاده از کارواش دینامی چیست؟
صدای کمتری را تولید می کنند و از طول عمر بالایی برخوردارند و به تعویض ذغال کمتری نیاز دارند.
کارواش ذغالی بهتر است یا کارواش دینامی؟
قطعا کارواش دینامی بهتر است چرا که از طول عمر بالاتری برخوردارند البته انتخاب کارواش بستگی به نوع کارتان نیز دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد تفاوت کارواش دینامی با ذغالی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح