شما اینجا هستید : ابزار میهن  -> قیچی ورق بر

خرید قیچی ورق بر با بهترین قیمت و کیفیت عالی

فیلتر تخصصی

قیچی ورق بر چیست؟

قیچی ورق بر ابزاریست که برای برش ورق های فلزی سبک ، حلب ، آلومینیوم استفاده می شود. قیچی ورق بر با ساختاری مستحکم و قدرت عالی توانایی برش ورق های فلزی سبک را دارد اما لازم به توضیح است که قیچی ورق بر ، برای برش ورق های فلزات ضخیم و سنگین مناسب نمی باشد و برای برش اینگونه فلزات باید از قیچی آهن بر استفاده کرد. قیچی ورق بر برای اولین بار در ساخت هواپیما و برای برش های ورق های آلومینومی استفاده شد و به تدریج با توجه به نیاز مصرف کنندگان برای برش ورق های فلزی ، انواع قیچی ورق بر تولید و به بازار عرضه شدند.
انواع قیچی ورق بر هر کدام با تفکیک رنگ با کاربردهایی متفاوت تولید شده اند برای مثال قیچی ورق بر با دسته زرد رنگ ، برای برش مستقیم فلزات ساخته شده اند و دسته قرمز به معنای قیچی چپ بر و دسته سبز به معنا قیچی راست بر می باشد که در این صفحه به تفکیک انواع قیچی ورق بر توضیح داده خواهیم داد.

مزایا استفاده از قیچی ورق بر

استفاده از قیچی ورق بر سهولت برش را برای کسانی که به هر نوعی با ورق های فلزی و حلبی سر و کار دارند فراهم می کند. قیچی ورق بر قدرت بسیار بالایی برای انجام برشکاری دارد و این ویژگی برش دقیق روی فلزات ایجاد می کند و علاوه بر حفظ ایمنی بیشتر ، ضایعات کم تری در حین برشکاری به دست می اید. 

انواع قیچی ورق بر

امروزه انواع قیچی ورق بر تولید و به بازار عرضه شده اند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد.

  • قیجی حلب بر

قیچی حلب بر ، برای برش حلب به صورت مستقیم و طولانی مناسب است. ساختار شکل ظاهری قیچی حلب بر همانند قیچی های معمولی می باشد و از آن برای برش به صورت منحنی و خمیده استفاده نمی شود. دسته قیچی حلب بر به صورت عینکی بوده که هر چهار انگشت به راحتی برای نگهداری قیچی جا می شود ، این نوع قیچی ورق بر دارای دسته بلند و تیغه کوتاه است و هرچه سایز قیچی حلب بر بزرگ تر باشد برای برش ورق های فلزی ضخیم مناسب تر است.

قیچی حلب بر نوک اردکی از انواع قیچی حلب بر محسوب می شود که به دلیل شکل تیغه خاصی که دارد برای برش ورق فلزی به صورت منحنی و خم استفاده می شود. قیچی حلب بر نوک اردکی برای برش ورق های نازک مناسب می باشد.

  • قیچی ورق بر هواپیمایی

علت نام گذاری قیچی ورق بر هواپیمایی این است که اولین قیچی ورق بر در صنایع ساخت هواپیما استفاده شد. قیچی ورق بر هواپیمایی بر خلاف سایر انواع قیچی ورق بر برای برش های طولانی مناسب نمی باشد. از قیچی ورق بر هواپیمایی ، برای برش ورق های فلزی و آلومینومی زاویه دار ، منحنی استفاده می شود و مهم ترین تفاوت قیچی ورق بر هواپیمایی با سایر قیچی ورق برها در این است که برای همه قیچی ورق بر از یک لولا استفاده شده اما در این نوع قیچی ورق بر از چهار لولا برای برش استفاده شده است که این ویژگی قدرت و استحکام قیچی را برای برش افزایش می دهد.

قیچی ورق بر هواپیمایی بر اساس رنگ نوع کاربردشان نیز متفاوت می شود که به شرح ذیل می باشد:

  1. قیچی ورق بر مستقیم بر ، دارای دسته زرد
  2. قیچی ورق بر چپ بر ، دارای دسته قرمز
  3. قیچی ورق بر راست بر ، دارای دسته سبز
قیچی ورق بر مستقیم همانطور که از اسمش مشخص است ، به طور مستقیم ورق های فلزی را برش می دهد . قیچی فلزی چپ بر ، برش های زاویه دار به سمت چپ را انجام میدهد و معمولا برای کسانی که چپ دست هستند قیچی ورق بر چپ بر بسیار مناسب است و همانطور که گفته شد قیچی های چپ بر موجود در بازار دارای دسته ی قرمز رنگ می باشد اما قیچی فلزبر راست بر ، برش را از زوایه راست انجام می دهد و برای کسانی که راست دست هستند طراحی شده است.
  • قیچی ورق بر سر خم

قچی ورق بر سرخم با توجه به نوع شکلی که دارد برای برش ورق های سربالا و یا پایین مناسب هستند. به طور کل قیچی ورق بر سر خم برای اجسامی که دسترسی محدود برای برش دارند مناسب است. این نوع قیچی از قدرت کمتری برای برش برخوردار است و مناسب برش هایی با ضخامت کم است.

کاربرد قیچی ورق بر

قیچی فلز بر و یا همان قیچی ورق بر  به دلیل استفاده آسانی که دارد و قدرت اهرمی که ایجاد می کند برای کسانی که در صنف حلب سازی فعالیت دارند بسیار مناسب و کاربردی است چرا که با استفاده از قیچی ورق بر ، از آسیب رسیدن به ورق در حین برش جلوگیری می کند و ایمنی کاربر را نیز افزایش می دهد بنابراین با استفاده از قیچی فلز بر، کاربر می تواند برش های دقیق تری را انجام می دهد. در این صفحه به چند کاربرد قیچی ورق بر اشاره می کنیم:

  • برش سازه های سقف کاذب شبکه شامل انواع سپری های و نبشی و اتصالات
  • برش پروفیل های کناف دیوار
  • برش سقف های کاذب آلومینیوم
  • برش انواع ورق های فلزی

نحوه کار با قیچی ورق بر

برای برش ورق های فلزی با قیچی ورق بر ابتدا باید قیچی ورق بر مناسب برای برش فلزات را انتخاب کنید و در مرحله بعد روی ورق های فلزی طرح برش را علامت گذاری کنید تا برش دقیق انجام شود. لبه های قیچی ورق بر را تا جایی امکان دارد باز کنید و قسمت هایی که فلز بریده شده است را به سمت بالا خم کنید تا مزاحم برش در حین کار نشود.

نکات استفاده از قیچی ورق بر

  • در حین استفاده از قیچی ورق بر از دستکش ایمنی استفاده کنید چرا که تیغه های قیچی ورق بر بسیار تیز و برنده هستند.
  • از اعمال فشار زیاد به قیچی ورق بر در حین برش خودداری کنید.
  • قسمت های ضخیم ورق های فلزی ، با قیچی آهن بر برش داده شود.
  • استفاده درست از قیچی ورق بر برای برش ورق های فلزی
  • روغن کاری قبل انجام برش ، سرعت برش را افزایش می دهد

نکات مهم و کلیدی برای خرید قیچی ورق بر

برای خرید قیچی ورق بر باید به چند نکات مهم توجه کنید تا بتوانید بهترین قیچی ورق بر مناسب کار خود را خریداری نمایید.

  1. قیچی ورق بر باید از یک فنر با کیفیت برخوردار باشد تا مانع خستگی دست کاربر در حین برش شود.
  2. برای خرید قیچی ورق بر به ضخامت ورقی که قصد برش آن را دارید توجه کنید و بر اساس آن قیچی ورق بر مناسب خریداری کنید.
  3. جنس بدنه قیچی ورق بر باید ضد زنگ و مقاوم در برابر ضربه باشد
  4. استفاده از فولاد کروم مولیبدنیوم بهترین الیاژ در ساخت قیچی ورق بر است
  5. تیغه های سخت کاری شده مانع زود کند شدن قیچی ورق بر می شود.
  6. دسته ارگونومیک از جنس پلاستیک
پیشنهاد ویژه
فیلتر بر اساس قیمت
از قیمت
تا قیمت
بر اساس برند
گروه های مشابه
گروه بندی کالا ها
فیلتر بر اساس قیمت
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح