اره فارسی بر چیست؟ انواع اره فارسی بر + کاربرد اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست؟

اره فارسی بر یک نوع از اره های برقی می باشد که برای برش قطعات و الوارهای چوبی در صنایع چوب مورد استفاده قرار می گیرد . فارسی برمی تواند قطعات را منظم و با زاویه ای دقیق برش دهد .
این دستگاه ، یکی از ابزارهای مهم در کارگاه نجاری است ،  ابزاری که سرعت و دقت چوب را به حداکثر ممکن می رساند . همچنین اره فارسی بر ، از یک تیغ اره با حفاظ ساخته شده که روی بازوی آن میله های متحرکی دارد که نسبت به صفحه زیر دستگاه قابلیت تغییر زاویه در جهت افقی را دارا می باشد . در بازار این فارسی برها در دو مدل میزی و ایستاده موجود هستند. دقت فارسی برهای ایستاده (پروفیل بر) بسیار بالا ست ولی در برش چوب محدودیت هایی دارند و نکته ای که حائز اهمیت است ، فارسی برهای ایستاده از وزن بسیار زیادی برخوردارند و بدنه آن ها از چدن ساخته شده طوری که حتی دو نفر هم نمی توانند این دستگاه را جابه جا کنند به همین دلیل ، برای استفاده در نصب لوازم ساختمان مناسب نیست .
فارسی بر های موجود در بازار ، دو نوع موتور دارند یکی آرمیچری و دیگری دینامی است . موتور های آرمیچری کم صدا و از قدرت کمی در برش برخوردارند و برای برش چوب با دستگاه آرمیچری ، شما باید اجازه دهید ابتدا دستگاه دور مناسب بگیرد و سپس برش را شروع کنید اما برخلاف موتورهای آرمیچری ، موتورهای دینامی قدرت و سرعت بیشتری دارند ولی از صدای زیادی برخوردار است طول عمر موتورهای دینامی نیز بیشتر می باشد.

انواع اره فارسی بر

  • فارسی برساده
اره فارسی بر ساده برای تشکیل زاویه در انتهای قطعات چوبی و یا برش های مداوم با سایزهای مشابه استفاده می شوند . از این نوع اره فارسی بر جهت شکل دادن چارچوب یک سازه چوبی ، زمانی که به چوب هایی با زاویه 90 درجه مورد نیازتان است به کار می روند اما زمانی که به سرعت عمل و ظرفیت برش بیشتری نیاز دارید اره فارسی بر کشویی می تواند انتخاب مناسبی باشد .
  • اره فارسی بر کشویی
اره فارسی بر کشویی کاربرد بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد ، موتور و تیغه اره فارسی بر کشویی طوری طراحی شده که بر روی یک بازوی متحرک حرکت می کند و قابلیت این را دارد که قطعات رابا طول بلند برش دهد این نوع فارسی برها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید و عرضه می شوند . یک طرفه بودن فارسی بر کشویی یعنی خم شدن بازو در یک سمت و دو طرفه بودن یعنی خم شدن بازو در هر دو جهت می باشد که می تواند برش زاویه دار بازویی در هر دو سمت چپ و راست را انجام دهد.
  • فارسی بر صندوقی

این مدل را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته دقیق‌ترین انواع فارسی بر دانست . یک بدنه صندوقی شکل فلزی بزرگ و سنگین دارد و قابل حمل و جابه‌جایی نیست.

  • فارسی بر کشویی دو طرفه

جدیدترین نسل فارسی برها از این نوع می باشد. این نوع از فارسی بر امکان برش در دو طرف تیغه وجود دارد و همچنین با استفاده از تیغه مناسب می‌توان با آن‌ها فلزات و پلاستیک و مواد دیگر را هم برش داد.

اجزای اره فارسی بر

اره فارسی بر مانند هر وسیله ی دیگری دارای اجزای مختلفی است. از این محصول بیش تر در کارگاه‌های نجاری استفاده می شود. دستگاه فارسی بر قسمت‌های مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

  • گونیای درجه بندی جهت برش در انواع جهت ها
  • خروجی مخصوص متصل جهت جمع آوری خاک اره
  • حفاظ تیغه جهت پیشگیری از آسیب به دست
  • الکتروموتور برای برش های گرد
  • گوه پشت جهت جلوگیری از گیر کردن اره
  • گونیای متصل به خط کش برای تنظیم فاصله مناسب
  • اهرم تنظیم ارتفاع تیغه جهت تنظیم نمودن عمق برش کار

نکات مهم قبل خرید اره فارسی بر

همان طور که گفته شد اره فارسی بر ، مدل های مختلفی دارد که هر کدام کارهای متفاوتی را انجام می دهند پس قبل از خرید بهتر است این اره ها را به خوبی بشناسید و خرید خود را با توجه به نیاز و کاری که دارید انجام دهید .

معمولا افرادی که به صورت حرفه ای کار می کنند باید دستگاه های مجهز تری داشته باشند و باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند ، هرچه دستگاه مجهز تر و قابلیت بیشتری داشته باشد مسلما از قیمت بالایی هم نیز برخوردار است .

هنگام خرید اره فارسی بر به ایمنی دستگاه حتما دقت کنید ، اره های فارسی به شکل تیغه گرد و با سرعت بسیار زیادی حرکت می کنند و همین ایجاب می کند که به ایمن بودن دستگاه اهمیت دهید .

قبل از خرید به حفاظ دستگاه توجه کنید و در هنگام کار کردن حتما از ماسک و محافظ صورت استفاده نمائید .

لوازم های دستگاه مانند تیغه اره در خرید فارسی بر نیز مهم است . تیغه های اره در سایز های 180 ، 210 ، 250 و 300 میلی متری استفاده می شوند همچنین تیغه هایی با قطر بزرگ تر این امکان را به شما می دهد که برش هایی با ضخامت های بیشتر را داشته باشید .

انتخاب صحیح تیغ اره از نظر فرم و تعداد دندانه برای برش انواع قطعه کارها می باشد . جهت برش ام دی اف از تیغ اره مخصوص آن و برای برش چوب نیز از تیغ اره مناسب استفاده می گردد .

مصارف اره فارسی بر

 فارسی برها در انواع صنایع کاربرد دارند. از جمله مهم ترین موارد استفاده‌های این دستگاه در ساختمان‌سازی است  که به کمک آن می توان چارچوب درها و پنجره‌ها در انواع زوایای مختلف اشاره نمود. از جمله کاربرد های دیگر این ابزار می توان برای انجام جوشکاری به صورت شیاری و ایجاد اتصال‌های روسری و زیرسری اشاره کرد.

از فارسی برهای جهت کارهای مختلی در ساختمان‌سازی استفاده می شود زیرا که از قدرت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی زوایای مورد نظر را در آهن، سرامیک و … ایجاد کنند. این نوع از فارسی برها بسیار در مقابل فشار نیز قدرت و دوام بالایی دارند.

اره فارسی بر چیست؟
اره فارسی بر دستگاهی است که در صنایع چوب برای برش دقیق و زاویه دار چوب استفاده می شود.
چگونه اره فارسی بر مناسب کارمان را خریداری کنیم؟
برای خرید اره فارسی بر مناسب باید به کیفیت تیغه ، طول و عمق برش ، طراحی ارگونومیک دسته اره فارسی بر توجه کنید و نسبت به فضا ابعاد اره فارسی انتخاب شود.
اره فارسی بر چه کاربردی دارد؟
این اره فارسی بر در صنایع چوب ، کارگاه های نجاری ، ساخت قاب عکس و ... کاربرد دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد اره فارسی بر چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح